ک.م.م.ک:
بر اساس گزارشها، شعبه تجدیدنظر دادسرای ویژه روحانیت، ماموستا آیت غلامی، مدرس و امام جماعت سابق مسجد محمد رسولالله کرماشان را به پنج سال حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
ماموستا غلامی پیشتر در خرداد ۱۴۰۴ توسط دادگاه ویژه روحانیت رژیم در همدان به اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تشویش اذهان عمومی»، «نشر اکاذیب» و «توهین به حضرت فاطمه» به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود که بر اساس قانون تنها یک سال آن قابلیت اجرا داشت. وی به این حکم اعتراض کرد و در نهایت رأی تجدیدنظر به صورت تعلیقی و تعزیری کاهش یافت.
این روحانی اهل سنت در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت رژیم ایران در کرماشان بازداشت شد و با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی بهطور موقت آزاد گردید. در دوران بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بود.
پیش از این نیز، در ۱۹ تیر ۱۴۰۳، غلامی به دستور حراست مرکز روحانیت رژیم در کرماشان از امامت جماعت و هرگونه فعالیت در مسجد منع شده بود.
ماموستا غلامی طی سالهای اخیر به دلیل مواضع انتقادی خود از جمله:
اعتراض به تبعیض علیه اهل سنت، مخالفت با سرکوب شهروندان حین کولبری و سوختبری، عدم حمایت از انتخابات حکومتی، امضای بیانیه علیه اعدام ماموستا محمد خضرنژاد، بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار و تهدید شده است.
خ.ع

